Wege przekąski w 3 odsłonach

Maj – czas wycieczek, słońca i ogrodowych imprez (przynajmniej z założenia, bo póki co pogoda nie rozpieszcza). A jak impreza to jedzenie. Najlepiej pyszne, szybkie i łatwe w przygotowaniu. Takie właśnie są trzy przepisy, które przygotowałam dla Was. Na dodatek są wegetariańskie – całkiem przez przypadek. Wegetarianką nie jestem, ale te przekąski przygotowywałam akurat na piątkową imprezę, a w piątki mięsa nie jadam.

  • Grzanki z ajvarem i grillowanym bakłażanem

To danie przywodzi mi na myśl wakacje spędzone w Czarnogórze. Ajvar to pyszna, wyrazista pasta z pieczonej papryki i bakłażana. Można zrobić ją samodzielnie w domu, albo kupić gotową w sklepie. W markecie znalazłam ajvar w słoiczkach w dwóch wersjach – łagodny i pikantny. Bardziej do gustu przypadł mi ten drugi.

Do wykonania grzanek potrzebujemy:

  • bagietkę
  • słoiczek Ajvaru
  • 1 bakłażana
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki oliwy

Zaczynamy od pokrojenia bakłażana w około centymetrowe plastry. Solimy z obu stron. Dajemy bakłażanowi odpocząć przez 10 minut i się „spocić”. Dzięki temu nie będzie on gorzki po grillowaniu. Po tym czasie osuszamy plastry ręcznikiem papierowym, skrapiamy oliwą, delikatnie posypujemy pieprzem i grillujemy – na grillu lub patelni grillowej po kilka minut z każdej strony.

Bagietkę kroimy na kromki i podgrzewamy przez chwilę na patelni na łyżce oliwy. Można posypać bagietkę ziołami lub natrzeć czosnkiem.

Kromki smarujemy grubszą warstwą ajvaru i układamy na nich plastry grillowanego bakłażana.

  • Kanapeczki z twarożkiem, wędzonym łososiem i koperkiem

Potrzebne składniki:

  • opakowanie chrupkiego pieczywa
  • opakowanie serka twarogowego o smaku ziołowym lub chrzanowym
  • 200g wędzonego łososia
  • pęczek kopru
  • pieprz

Nic prostszego. Kromki chrupkiego pieczywa smarujemy serkiem. Na nich układamy plasterki wędzonego łososia. Kanpaki ozdabiamy gałązkami koperku i świeżo mielonym pieprzem.

  • Qesadillas z serem, kukurydzą, papryką i cebulą

Meksykańska przekąska, którą można przygotować na różne sposoby. Placki tortilli możecie przygotować sami z wody, oleju i mąki kukurydzianej, ale przecież to wpis z szybkimi przepisami – ja skorzystałam z gotowych placków, któr mozna kupić w markecie. Jesli jesteście fanami mięsa, możecie dodać do nich podsmażonego, pokrojonego w kostkę kurczaka. Świetnie smakują też ze szczypiorkiem.

Niezbędne składniki:

  • 6 placków tortilla
  • ok. 400 g startego sera żółtego
  • papryka
  • czerwona cebula
  • pół puszki kukurydzy

Piekarnik nagrzewamy do 180°C. Na blaszce rozkładamy papier do pieczenia. Układamy placki tortilli i na ich połowę posypujemy: ser, paprykę i cebule pokrojone w kostkę oraz kukurydzę. Składamy placki na pół. Zapiekamy ok. 10 minut – do rozpuszczenia się sera i lekkiego zrumienienia się placków. Po upieczeniu każdą quesadillę rozcinamy na 4 trójkąty. Podajemy z kwaśną śmietaną lub salsą.

Podczas przygotowywania warto pamiętać o kilku rzeczach, aby usprawnić przygotowywania.

  1. Kanapki z łososiem warto przyrządzić na końcu, bo chrupkie pieczywo po czasie rozmięknie od serka.
  2. Piekarnik do quesadilli zacznij nagrzewać na początku przygotowań.
  3. Bakłażana do grzanek można ugrillować wcześniej – na zimno smakuje równie dobrze.
  4. Grzanki z ajvarem przygotuj, gdy pieką się quesadille.
  5. Ser do qesadilli możesz zetrzeć szybciej lub… kupić tarty 🙂

Myślę, że te przepisy idealnie sprawdzą się jako dodatek do dań z grilla, ale też będą się świetnie komponować jako dodatek do kieliszka wina podczas wieczornego spotkania we dwoje. Lubicie takie proste i szybkie przepisy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *